Höj tempot genom att vara lat
Man brukar ibland säga att en framgångsfaktor för att bli en stor företagsledare är att kunna vara lat. Det kan låta lite negativt. Men, ofta menar man att det är viktigt att vara bra på att delegera...
Man brukar ibland säga att en framgångsfaktor för att bli en stor företagsledare är att kunna vara lat. Det kan låta lite negativt. Men, ofta menar man att det är viktigt att vara bra på att delegera. Lika viktigt, eller kanske ännu viktigare, är att ha mod att redan i ett tidigt skede våga välja bort sådant som man bedömer som mindre viktigt.
Liknande framgångsfaktorer gäller även vid affärsutveckling och utveckling av framgångsrika strategier. Kvalitén behöver naturligtvis upp till en viss nivå och oftast i kombination med att det är bråttom. Att involvera ett flertal personer redan från början är ett utmärkt sätt för att underlätta för snabb delegering. Men den viktigaste framgångsfaktorn är ofta att redan på ett tidigt stadium ha kraften att våga välja bort de aktiviteter och arbetsmoment som inte är helt nödvändiga.