Förebygg och förbered dig för förtroendekriser

Planera för det värsta – och hoppas på det bästa.

Kommunicera | Ledning | ARTIKEL | SEP 2019

Det finns en hel del du kan göra för att undvika förtroendekriser och skapa en organisation som tål intern och extern granskning

Det finns en hel del du kan göra för att undvika förtroendekriser och skapa en organisation som tål intern och extern granskning

Att kunna hantera kriser och eventuella mediedrev blir allt viktigare i tider då medarbetare, kunder och allmänhet ställer högre krav och medieklimatet blir allt mer intensivt. Den bästa strategin är förstås att förebygga kriser genom att göra sig förtjänt av omgivningens förtroende – men ibland blir det fel i alla fall. Därför gäller det att förbereda sig för krisen, även om man hoppas att den aldrig ska komma. 

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Jeanette Fors-Andrée

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Kommunicera
  • Ledning

Dela:

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill