Att förstå sin bransch – fokus på de grundläggande strategierna och framgångsfaktorerna

Fyra strategier - fyra resultat. Vilken är din?

Ledning | ARTIKEL | JUNI 2011

Det är ytterst sällan som det bara finns en uppsättning framgångsfaktorer för en bransch, bara en strategi som alltid är rätt. I de allra flesta branscher brukar det åtminstone finnas ett par dominerande grundläggande strategier. Och till varje grundläggande strategi finns en uppsättning framgångsfaktorer som brukar skilja sig markant mellan de olika grundläggande strategierna, trots att företagen jobbar i samma bransch.

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Lennart Almstedt

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Ledning

Dela:

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill