Sprängkraften i lek och berättelser

"Inom näringslivet har det blivit alltmer rumsrent att använda lekfulla och okonventionella metoder för att öppna upp samtal och skapa en mer kreativ miljö."

Hållbarhet | ARTIKEL | AUG 2015

Hållbarhet, Gamification, Storytelling

Hållbarhet, Gamification, Storytelling

Nej, det här är inte en krönika om föräldraskap eller barns utveckling. Den här texten handlar om hur man bygger en säljdriven, handlingskraftig, och resultatorienterad affärsverksamhet. Men det paradoxala är att barnens sätt att lära och utvecklas även är de mest kraftfulla verktygen för att bygga en affärsmässig kultur. Det är inte för inte som buzzwords som ”gamification” och ”storytelling” ligger i tiden.

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Marie Alani & Helena Timander

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Hållbarhet

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill