Sofie Lindblom: Innovation är en huvudingrediens i hur företag ska prioritera
Ledarskap | Hållbarhet | Innovation | Årets VD | VIDEO | MAJ 2018
Digitala influencers Avsnitt 2
Sofie Lindblom är innovatören som vägen via Spotify blivit entreprenör med bolaget ideation360. Där hjälper man företag att ta till vara på ideér från anställda, kunder och partner och att implementera strukturer som främjar innovation.
Tidigare vinnare av Årets VD Peter Hellgren, vd på it-bolaget Consid, samtalar med och ställer frågor till Sofie om bland annat innovation management, vikten av förebilder och hur man kan inspirera barn och ungdomar till att vilja jobba inom it.
Sofie brinner bland annat för att fler tjejer ska läsa till ingenjörsyrket. Hon delar med sig av sina principer för att testa nya saker; det handlar om tre månaders-regeln, prototypa samt start small dream big. Se intervjun redan nu!
Om Årets VD
Utmärkelsen Årets VD arrangeras av Motivation.se för att uppmärksamma och premiera förebilder. Genom det goda exemplets makt vill vi vara med och påverka till ett värderingsstyrt ledarskap och en positiv utveckling av svenskt näringsliv.
Nomineringar tas emot från den 1 maj till den 31 augusti.
Om Consid
Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring.
Företaget startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 600 anställda och omsatte 600 miljoner kronor 2017. Läs mer på consid.se
Denna artikel:
- Betygsätt
Följ ämne:
- Ledarskap
- Hållbarhet
- Innovation
- Årets VD
Serien om Digitala influencers
Världen digitaliseras i ett rasande tempo, och om Sverige vill stå sig i konkurrensen så gäller det att hänga med i svängarna. Som det ser ut idag så står vi inför en stor kompetensbrist inom IT-sektorn, och riskerar därför att halka efter resten av världen.
IT-konsultbolaget Consid, med VD Peter Hellgren i spetsen, menar att det är viktigt att lyfta fram goda förebilder och sprida kunskap om de fantastiska möjligheter som finns inom digitalisering. Därför lanserar de nu en Youtube-serie – som publiceras i samarbete Motivation.se – där några av Sveriges främsta digitala influencers intervjuas.
I nästa avsnitt intervjuas Frida Boisen.