Samma marknad, olika villkor

Hållbarhet | Motivera | VIDEO | MARS 2013

Varför får man tjäna pengar på dataspel och filmproduktioner, men inte på att hjälpa medmänniskor? Synen på välgörenhetsorganisationers plats på marknaden måste förändras, menar Dan Pallotta, Chief Humanity Officer of Advertising for Humanity. Dagens system är både orättvist och kontraproduktivt. ”När vi ändrar vårt sätt att tänka kring lönsamhet och välgörenhet – då kommer vi kunna göra verklig skillnad. Fråga inte om vinster och lönsamhet, fråga om organisationernas drömmar och vad de vill uppnå. Vilka problem som verkligen kan lösas!”.

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Hållbarhet
  • Motivera

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill