Innovation med demokrati som utgångspunkt

Friskis&Svettis testar nytt sätt att arbeta med innovationsprocesser – med medlemmarna i centrum. Lotta Törnberg, kommunikationschef: ”En ovärderlig indikator på vilka frågor vi ska driva."

Ledarskap | Innovation | ARTIKEL | DEC 2014

Friskis&Svettis Stockholm, Innovation

Friskis&Svettis Stockholm, Innovation

Att bjuda in kunder att delta i företagets utveckling ligger i tiden - så kallad crowdsourcing har funnits ett tag och är ett sätt att interagera med kunder eller användare. Nu är nästa steg taget och så kallad open innovation är en metod för att fånga upp externa idéer som kan ta företaget framåt. Den ideella organisationen Friskis&Svettis Stockholm testkör nu ett projekt för alla sina medlemmar. Genom ett väl uttänkt gränssnitt bjuds medlemmarna in att delta i framtiden. ”Det handlar mycket om transparens och mod”, säger Lotta Törnberg, kommunikationschef på Friskis&Svettis.

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Frida Spikdotter Nilsson

Frida Spikdotter Nilsson

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Ledarskap
  • Innovation

Dela:

Andra har också läst

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill