Är förtroendet för dig högre än för Swedbank?

Öppenhet och transparens i kommunikationen är A och O.

Kommunicera | ARTIKEL | FEB 2019

Är vi så öppna och transparenta i vår kommunikation att förtroendet för oss bibehålls?

Är vi så öppna och transparenta i vår kommunikation att förtroendet för oss bibehålls?

Då och då blir det otroligt tydligt hur viktigt det är att vara ärlig, transparent och snabb i sin kommunikation. När detta skrivs har SVT’s Uppdrag Granskning för några dagar sedan avslöjat att det skett omfattande misstänkt penningtvätt hos Swedbank. En stor del av kritiken är att banken inte agerat snabbt nog, men också att banken inte varit öppen i sin kommunikation. Något som leder till frustration och förtroendekris. Kanske är det svårt att relatera sin verksamhet till det som sker hos Swedbank just nu, men det vi alla borde relatera till är: Är vi så öppna och transparenta i vår kommunikation att förtroendet för oss bibehålls?

Vill du läsa fler inspirerande artiklar hos Motivation.se?

Få obegränsad tillgång till hela vår kunskapsbank genom att signa upp för en gratis månad som medlem.

  Prova fritt i 1 månad 

Därefter är priset 99 kr per månad utan bindningstid.


Läs mer om våra medlemskap här.

Anna Bellman

Följ skribent:

  • Följ skribent

Denna artikel:

  • Betygsätt

Följ ämne:

  • Kommunicera

Vill du bli en framgångsrik ledare?

  • Fri tillgång till hela vår kunskapsbank
  • Kostnadseffektivt
  • Tillgång när du vill, var du vill